Dışardan Gelen Bağlantı Sıralamama Zarar Verebilir mi?

No Comments

Gelen bağlantı, arama sıralamanıza zarar veremez. Bu nasıl kati olarak biliniyor? Birincisi, eğer gelenler sıralamanıza zarar verecek olsaydı, rakipleriniz bağlantı çiftliklerinden sürekli olarak sitenize bağlantı verirdi. Bu şekilde bir senaryo sizin denetimimiz dışındadır. Bu yüzden Google, herhangi bir gelen bağlantı nedeniyle sitenize ceza veremez.

Öte taraftan, yasadışı dış bağlantı nedeniyle cezalandırılabilirsiniz. Şüpheli veya etik olmayan arama uygulamalarına dahil olabilecek herhangi bir internet sayfasına veya site grubuna bağlantı vermemeniz önemle tavsiye edilir. Bunu yapmak, Google tarafınca kara listeye alınmanıza ve sonuçta SEO stratejinizin bozulmasına niçin olabilir. Ne pahasına olursa olsun bu durumdan kaçının ve tüm dış bağlantıların güvenli ve emin kaynaklara işaret ettiğinden kesin olun.

Çalışma yaşamımın büyük bir kısmında internet endüstrisinin içinde yer aldığımdan, çoğunlukla müşteri tasarımı araştırması için ve ayrıca bazı bazı kişisel kullanım için internette araştırma yaparak, gezinerek ve web sitelerini okuyarak çok vakit harcadım. En çok hayal kırıklığı yaratan şey, internet sayfası meydana getirmeye ve amacına yönelik fikir eksikliğidir; bu da biroldukça e-işletmenin başarılı olması için kaçırılmış bir fırsat yaratır.

E-işletmeler ve internet sayfaları hakkında kişisel bakış açım, eğer web siteleriyle gurur duymazlarsa ve müşterilerine yaptıkları işte tutku göstermezlerse, muhtemelen ürünleriyle gurur duymayacaklardır ve iyi satın alan hizmeti sunma tutkusu da eksik olacaktır.

Unutmamanız ihtiyaç duyulan şey, web sitenizin sizin ve işinizin doğrudan bir yansıması olduğudur. Sitenizin görünümü, potansiyel başarı oranınızı belirlemede en önemli faktördür. Kısacası, siteniz ilk bakışta ustalaşmış görünmüyorsa yada göze hoş gelmiyorsa, insanoğlunun  çoğunluğu ürünlerinizin ve/yada hizmetlerinizin benzer şekilde düşük standartta bulunduğunu düşünecektir.

Terazinin diğer ucunda, tasarımda aşırıya kaçma tuzağına düşebilir ve yüksek maliyetli şovşli grafikler ilave ederek işleri daha da karmaşık hale getirebilirsiniz. Harika görünümlü ve son aşama estetik bir web sitesine haiz olabilirsiniz, ancak bunun tehlikesi sitenizin güvenilmez olması ve kimi zaman yüklenmesinin çok uzun sürmesidir. Bir alan kişi için yavaş yüklenen bir siteyi ziyaret etmeye çalışmaktan daha kötü bir şey yoktur ve çoğu kişi tarayıcı penceresini tam bir hayal kırıklığıyla kapatır. Inanırım ki çözebileceksiniz, bu sonuçta işinize mal olacak.

Bir web sitesi tasarlarken öteki önemli husus (en önemlisi olmasa da) içeriğinizdir. Yalnızca bağlantılar değil, bununla beraber tutkulu, göreceli ve müşteriye anlayışlı içerik. Birisi belirli bir şeyi aramış olduğunda ve web sitenizi ziyaret ettiğinde, bir amaç için ziyaret ediyor anlama gelir. Sitenizde istedikleri bir şey var; bu ister ürününüz, ister hizmetiniz ve/veya bilgileriniz olsun. Aradıklarını elde edemezlerse bir sonraki siteye geçerler ve bu şekilde devam ederler. Ziyaretçilerinizin web sitenizde kalmasını ve etrafa bakmasını sağlamak için onlara bir niçin vermelisiniz. Onlara kaliteli içerik sağlamak bu hedefe ulaşacaktır.

Web sitesi tasarımı hataları mevzusunda sayısız başka sıralama ve yazı var, sadece ben bir tasarımcının görüş açısından, bir internet sayfası tasarlarken yada bir şablon satın alırken dikkat edilmesi gereken bazı tuzakları içeren kendi listemi derledim. Sıradan, anlaşılır, bilgilendirici ve iyi tasarlanmış sitelerin en başarılı siteler olduğunu ihmal etmeyin. Mevcut bir e-işletme iseniz ve satışlarınız umduğunuz benzer biçimde değilse, yukarıdakileri göz önünde bulundurun ve sitenize açık ve dürüst bir halde bakmak için biraz zaman ayırın. Web sitenizi geliştirmek için para harcamak, ürününüzü veya hizmetlerinizi satmaya yetmeyen bir sitenin reklamını yapmaya ve pazarlamaya para harcamaktan çok daha iyi bir yatırımdır.

Bir şablon veya özel tasarlanmış bir web sitesi arıyorsanız, yukarıdakilerin farkında olun ve zorlukla kazandığınız paranın daha düşük kalitede bir tasarımla boşa gitmemesini sağlamak için seçtiğiniz tasarımcıya veya şablon sağlayıcınıza sorular sormaya hazırlıklı olun. Yukarıdakilerden herhangi biri. Soru sormak size bir kuruşa mal olmaz ve bunu yapmak aslında uzun vadede size çok fazla para kazandırabilir. Web sitenizi ilk seferde doğru yapmak para ve vakit tasarrufu açısından yaşamsal örutubet taşır. Web siteniz ne kadar erken kurulup düzgün bir halde çalışır hale gelirse, başarılı bir e-ticaretin ödüllerini o kadar hızlı toplayabilirsiniz.

Yeni başlayanların yaptığı en büyük hata, web sitesi adlarını Bağlantı Metnine koymaktır. Web siteniz anahtar kelimelerinizi içermiyorsa, bu tamamen iyi bir bağlantının israfıdır. Google’ın bu Anchor metinlerine çok büyük önem verdiğini ve her vakit anahtar kelimelerinizi kullanmaları gerektiğini ihmal etmeyin.

İkinci hata, her bir anahtar kelimeyi bağlantı metninize koymaya ve bunu her insana vermeye çalışmaktır. Bu teknikte iki hata var. 1.) Google, bağlantı metnindeki her kelimeye ağırlık verir, böylece çok sayıda dolgu kelimesi var ise (uzun cümlelerde yaygın olarak kullanılır), bunlar tasmanızı “seyreltir”.

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

More from our blog

See all posts
No Comments

Leave a Comment